Oddział Organizacyjno-Administracyjny

Do zadań Oddziału Organizacyjno-Administracyjnego należą czynności związane między innymi z:

  1. w zakresie utrzymania budynku:
  • zakupem i gospodarką środkami rzeczowymi, materiałami biurowymi, drukami i formularzami, prasą oraz książkami (literatury specjalistycznej),
  • planowaniem i realizacją remontów bieżących pomieszczeń biurowych użytkowanych przez PODGiK,
  • planowaniem i realizacją konserwacji urządzeń znajdujących się
    w pomieszczeniach zajmowanych przez PODGiK,
  • zabezpieczenie pracowników PODGiK w środki techniczno-biurowe,
  • realizacją zadań i usług związanych z:
    1. utrzymaniem czystości, ochroną mienia, pielęgnacją zieleni,
    2. dostawą energii w tym wody i co, konserwacją urządzeń klimatyzacyjnych, elektrycznych, serwisem windy,
  • przygotowywaniem materiałów i dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia zamówień publicznych w zakresie zadań prowadzonych przez Oddział,
  • opracowywaniem treści umów w zakresie zadań prowadzonych przez Oddział oraz Dyrektora,
  • prowadzeniem dokumentacji z przeglądów technicznych budynku zarządzanego przez PODGiK,
  • prowadzeniem spraw związanych z właściwym oznakowaniem budynku zarządzanego przez PODGiK,
  • współpracą z Oddziałem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Rzeszowie
    w zakresie zarządzania i administrowania nieruchomościami zajmowanymi przez PODGiK,
  • zgłaszaniem (poprzez pisemny wniosek) do Dyrektora PODGiK braku przydatności gospodarczej poszczególnych rzeczowych składników majątku.
  1. w zakresie organizacji i funkcjonowania PODGiK:
  • opracowaniem projektu Statutu i Regulaminu Organizacyjnego PODGiK i ich nowelizacji,
  • opracowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania PODGiK,
  • koordynacja prac związanych z przygotowaniem projektów aktów prawnych wydanych przez Dyrektora,
  • prowadzenie rejestru Zarządzeń Dyrektora,
  • nadzór nad opracowaniem i aktualizacją projektów procedur kontroli zarządczej,
  • opiniowaniem zmian, mających wpływ na organizację i funkcjonowanie PODGiK,
  • inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy PODGiK,
  • zamawianiem pieczęci oraz prowadzeniem ich ewidencji we współpracy
    z Wydziałem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego,
  • prowadzeniem książki kontroli,
  • opracowywaniem projektu Regulaminu Pracy PODGiK i jego nowelizacji,
  • opracowywaniem planu szkoleń pracowników PODGiK, organizowaniem
    i koordynowaniem szkoleń,
  • prowadzeniem spraw związanych ze szkoleniami, kształceniem i podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników PODGiK,
  • monitorowaniem okresowych ocen pracowniczych,
  • prowadzeniem spraw związanych z praktykami i stażami.
  • opracowywaniem projektu Regulaminu Wynagradzania pracowników PODGIK,
  1. w zakresie obsługi klientów:
  • przyjmowanie korespondencji w ramach Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP w PODGiK,
  • obsługa sekretariatu PODGiK.
  1. w zakresie obsługi kancelaryjnej PODGiK:
  • prowadzeniem kancelarii PODGiK – przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
  • prowadzeniem rejestru przesyłek,
  • współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym
    w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek, w tym współpraca z Oddziałem Organizacyjnym Starostwa.
  1. w zakresie zamówień publicznych:
  • przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez PODGiK, w oparciu o wnioski złożone przez Oddziały i stanowiska samodzielne,
  • prowadzeniem rejestru postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz rejestru odwołań,
  • opracowywaniem planu zamówień publicznych,
  • przygotowaniem sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych.
  1. w zakresie archiwum zakładowego:
  • prowadzeniem archiwum zakładowego,
  • wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
  • bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwienia spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw,
  • współpracą z komórkami organizacyjnymi PODGiK w zakresie zdawania akt do archiwum zakładowego,
  • współpracą z Archiwum Państwowym.
  1. w zakresie skarg i wniosków: współpraca z Oddziałem Organizacyjnym Starostwa w zakresie składania wyjaśnień w procesie rozpatrywania skarg i wniosków.