Oddział Informatyki

Do zadań Oddziału Informatyki  należą czynności związane między innymi z:

  1. w zakresie informatyzacji PODGiK:
  • planowaniem i rozwojem informatycznym PODGiK,
  • budowaniem i modernizacją serwisów intranetowych,
  • planowaniem i zakupem sprzętu oraz oprogramowania teleinformatycznego,
  • wdrażaniem nowych technologii i systemów informatycznych,
  • prowadzeniem spraw z zakresu telefonii komórkowej i stacjonarnej,
  • planowaniem i nadzorem nad łącznością teleinformatyczną (telekomunikacyjną).
  1. w zakresie administracji i zarządzania infrastrukturą teleinformatyczną:
  • prowadzeniem ewidencji sprzętu informatycznego, zasobów informatycznych, oprogramowania, licencji, dokumentacji programowej itp.,
  • nadzorem nad okablowaniem strukturalnym w zakresie sieci teleinformatycznych,
  • zgłaszaniem do Dyrektora PODGiK braku przydatności gospodarczej poszczególnych rzeczowych składników majątku,
  • nadzorem nad prawidłowym działaniem stref chronionych w budynku, przydzielanie uprawnień i kart dostępu do stref,
  • nadzorem nad prawidłowym działaniem monitoringu wizyjnego w budynku i jego otoczeniu,
  • przygotowywaniem fragmentów nagrań z monitoringu i udostępnianie ich dla właściwych służb zgodnie z przepisami (Policja, Straż Miejska, Straż Pożarna).
  1. w zakresie administracji zarządzania bazami danych i aplikacjami:
  • administracją i konserwacją systemów baz danych i aplikacji,
  • inicjowaniem zmian w przepisach wewnętrznych w celu dostosowania do eksploatowanych aplikacji,
  • inicjowaniem i nadzorem nad uruchomieniem nowych funkcjonalności we wdrożonych bazach danych i aplikacjach.
  • tworzeniem i obsługą sieci usług dotyczących zbiorów i usług danych przestrzennych dla zbiorów w zakresie właściwości PODGiK,
  • budową i prowadzeniem informatycznych baz danych,
  • generowanie kopii bezpieczeństwa baz danych,
  • zarządzaniem bezpieczeństwem danych i systemów,
  • dokonywanie oceny działania systemów teleinformatycznych pod względem zgodności z minimalnymi wymaganiami dla systemów teleinformatycznych lub rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz przestrzegania wymagań zawartych w Krajowych Ramach Interoperacyjności.
  1. w zakresie sprawozdawczości:
  • przekazywaniem Głównemu Geodecie Kraju danych w zakresie PRG,
  • sporządzaniem powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów, użytków, budynków i lokali,
  • współpraca z Głównym Geodetą Kraju w zakresie tworzenia i utrzymywania ZSIN,
  • zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
  • współpracą z GUGiK, PWINGiK, ARiMR, GUS w zakresie sprawozdań, ankiet
    i wydawania danych.
  1. w zakresie GEOPORTALU Powiatu Rzeszowskiego:
  • organizacją i funkcjonowaniem systemu,
  • analizą potrzeb oraz planowaniem i rozwojem systemu,
  • utrzymaniem aktualności danych publikowanych w serwisie,
  • utrzymaniem dostępności usług internetowych,
  • pozyskiwaniem i zasilaniem systemu nowymi danymi,
  • administrowaniem bazą użytkowników,
  • nadzorem nad oprogramowaniem,
  • monitorowaniem i funkcjonowaniem, również pod kątem bezpieczeństwa danych,
  • współpracą z Wydziałami Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.
  1. w zakresie portali internetowych:
  • pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP
  • prowadzeniem strony internetowej PODGiK,
  • prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym – Biuletynem Informacji Publicznej,
  • prowadzeniem wewnętrznego portalu intranet.
  1. w zakresie wydawania danych pzgik:
  • dla jednostek wykonawstwa geodezyjnego (w przypadku dużych opracowań),
  • do opracowań zamawianych przez Starostę Rzeszowskiego,
  • dla gmin Powiatu Rzeszowskiego,
  • dla podmiotów realizujących zadania publiczne.

braniem udziału w odbiorach zlecanych robót przez Starostę Rzeszowskiego, kontroli opracowań i przyjmowanie do systemu wykonanych robót.