Oddział Ewidencji Gruntów i Budynków

Do zadań Oddziału Ewidencji Gruntów i Budynków oraz Referatu Ewidencji Gruntów
i Budynków w Sokołowie Młp.
należą czynności związane między innymi z:

  1. w zakresie tworzenia, prowadzenia i udostępniania dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków, w tym w systemie teleinformatycznym baz danych ewidencji gruntów i budynków:
  • aktualizacją informacji zawartych w bazie danych ewidencji gruntów i budynków
    w oparciu o dostępne dla organu dokumenty i materiały źródłowe,
  • udostępnianiem informacji zawartych w operacie ewidencyjnym w formie: wypisów
    z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu, wyrysów z mapy ewidencyjnej; kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego; plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych; usług, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej,
  • udostępnianiem do wglądu zbiorów aktów notarialnych oraz orzeczeń sądowych
    i decyzji administracyjnych będących podstawą wpisów w ewidencji gruntów
    i budynków, podmiotom które posiadają uprawnienia do wglądu do takich zbiorów na podstawie odrębnych przepisów,
  • zawiadamianiem o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych,
  • prowadzeniem postępowań administracyjnych,
  • wydawaniem zaświadczeń,
  • prowadzeniem postępowań wyjaśniających,
  • przeprowadzaniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków na obszarze poszczególnych obrębów ewidencyjnych,
  • zapewnieniem przeprowadzenia okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych,
  • realizacją zapisów rozporządzenia w sprawie wykazywania w ewidencji gruntów
    i budynków danych odnoszących się do gruntów, budynków i lokali, znajdujących się na terenach zamkniętych,
  • archiwizacją danych, które utraciły swoją aktualność.
  1. tworzeniem, prowadzeniem i udostępnianiem bazy danych rejestru cen
    i wartości nieruchomości, w tym obsługa portalu internetowego w zakresie obsługi rzeczoznawców majątkowych.
  2. ewidencjonowaniem i obsługą wniosków o udostępnienie materiałów zasobu,
    w zakresie baz danych EGiB, GESUT, BDOT500, mapy zasadniczej

    i mapy ewidencyjnej oraz kopii innych materiałów zasobu zgromadzonych
    w EGiB.
  3. ewidencjonowaniem i obsługą wniosków o udostępnianie danych z rejestrów publicznych: EGiB, RCiWN, GESUT, BDOT500 oraz BDSOG podmiotom realizującym zadania publiczne.
  4. ustalaniem wysokości opłat w związku z realizacją zadań Oddziału,
  5. ochroną danych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem.

Referat Ewidencji Gruntów i Budynków w Sokołowie Młp. realizuje ww. zadania
z terenu Gminy Kamień oraz Sokołów Małopolski natomiast  oddział Ewidencji Gruntów
i Budynków
z pozostałych gmin położonych na terenie powiatu rzeszowskiego.

 

Oddział Ewidencji Gruntów i Budynków prowadzi następujące rejestry publiczne:

  1. ewidencję gruntów i budynków,
  2. rejestr cen i wartości,

 

Oddział tworzą następujące zespoły i stanowiska pracy:

  1. Zespół Obsługi Wniosków,
  • Stanowiska obsługi klienta, rejestracji i realizacji wniosków o udostępnienie materiałów zasobu
  • Stanowisko rejestracji i realizacji wniosków o udostępnienie danych z rejestru cen
    i wartości oraz obsługi komorników
  1. Stanowiska prowadzenia gmin tj. aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów
    i budynków oraz rejestru cen i wartości nieruchomości, prowadzenia postępowań administracyjnych, przygotowania odpowiedzi na pisma oraz wydawania zaświadczeń.
  2. Stanowiska aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków oraz rejestru cen
    i wartości nieruchomości