Do zadań Oddziału Ewidencji Gruntów i Budynków oraz Referatu Ewidencji Gruntów
i Budynków w Sokołowie Młp. należą czynności związane między innymi z:
- w zakresie tworzenia, prowadzenia i udostępniania dla obszaru powiatu ewidencji gruntów i budynków, w tym w systemie teleinformatycznym baz danych ewidencji gruntów i budynków:
- aktualizacją informacji zawartych w bazie danych ewidencji gruntów i budynków
w oparciu o dostępne dla organu dokumenty i materiały źródłowe, - udostępnianiem informacji zawartych w operacie ewidencyjnym w formie: wypisów
z rejestrów, kartotek i wykazów tego operatu, wyrysów z mapy ewidencyjnej; kopii dokumentów uzasadniających wpisy do bazy danych operatu ewidencyjnego; plików komputerowych sformatowanych zgodnie z obowiązującym standardem wymiany danych ewidencyjnych; usług, o których mowa w art. 9 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej, - udostępnianiem do wglądu zbiorów aktów notarialnych oraz orzeczeń sądowych
i decyzji administracyjnych będących podstawą wpisów w ewidencji gruntów
i budynków, podmiotom które posiadają uprawnienia do wglądu do takich zbiorów na podstawie odrębnych przepisów, - zawiadamianiem o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych,
- prowadzeniem postępowań administracyjnych,
- wydawaniem zaświadczeń,
- prowadzeniem postępowań wyjaśniających,
- przeprowadzaniem modernizacji ewidencji gruntów i budynków na obszarze poszczególnych obrębów ewidencyjnych,
- zapewnieniem przeprowadzenia okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych,
- realizacją zapisów rozporządzenia w sprawie wykazywania w ewidencji gruntów
i budynków danych odnoszących się do gruntów, budynków i lokali, znajdujących się na terenach zamkniętych, - archiwizacją danych, które utraciły swoją aktualność.
- tworzeniem, prowadzeniem i udostępnianiem bazy danych rejestru cen
i wartości nieruchomości, w tym obsługa portalu internetowego w zakresie obsługi rzeczoznawców majątkowych. - ewidencjonowaniem i obsługą wniosków o udostępnienie materiałów zasobu,
w zakresie baz danych EGiB, GESUT, BDOT500, mapy zasadniczej
i mapy ewidencyjnej oraz kopii innych materiałów zasobu zgromadzonych
w EGiB. - ewidencjonowaniem i obsługą wniosków o udostępnianie danych z rejestrów publicznych: EGiB, RCiWN, GESUT, BDOT500 oraz BDSOG podmiotom realizującym zadania publiczne.
- ustalaniem wysokości opłat w związku z realizacją zadań Oddziału,
- ochroną danych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem.
Referat Ewidencji Gruntów i Budynków w Sokołowie Młp. realizuje ww. zadania
z terenu Gminy Kamień oraz Sokołów Małopolski natomiast oddział Ewidencji Gruntów
i Budynków z pozostałych gmin położonych na terenie powiatu rzeszowskiego.
Oddział Ewidencji Gruntów i Budynków prowadzi następujące rejestry publiczne:
- ewidencję gruntów i budynków,
- rejestr cen i wartości,
Oddział tworzą następujące zespoły i stanowiska pracy:
- Zespół Obsługi Wniosków,
- Stanowiska obsługi klienta, rejestracji i realizacji wniosków o udostępnienie materiałów zasobu
- Stanowisko rejestracji i realizacji wniosków o udostępnienie danych z rejestru cen
i wartości oraz obsługi komorników
- Stanowiska prowadzenia gmin tj. aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów
i budynków oraz rejestru cen i wartości nieruchomości, prowadzenia postępowań administracyjnych, przygotowania odpowiedzi na pisma oraz wydawania zaświadczeń. - Stanowiska aktualizacji bazy danych ewidencji gruntów i budynków oraz rejestru cen
i wartości nieruchomości